بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
zohre
14:11
شنبه 6 آبان 1396

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت طرح صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

 ماده ۲۰-از نظراین قانون ، هر گونه ترکیب خطوط یارنگهای و هر گونه شکل سه بعدی با خطوط، رنگها و یا بدون آن ، به گونه ای که ترکیب یا شکل یک فراورده صنعتی یا محصول از صنایع دستی را تغییر دهد ، طرح صنعتی است . در این طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی باشد.

 

 

 

ماده ۲۱- طرح صنعتی زمانی قابل ثبت است که جدید و یا اصیل باشد . طرح صنعتی زمانی جدید است که از طریق انتشار به طور محسوس وی یا از طریق استفاده به هر نحو دیگر قبل ای تاریخ تسلیم اظهارنامه یا بر حسب مورد قبل از حق تقدم اظهار نامه برای ثبت در هیچ نقطه ای از جهان برای عموم افشاء نشده باشد . مفاد قسمت اخیر بند (ه) و بند (و) ماده ۴ این قانون در خصوص طرح های صنعتی نیز قابل اعمال است.

 

 

 

ماده ۲۲- اظهار نامه ثبت طرح صنعتی که به اداره مالکیت صنعتی تسلیم می شود ، همراه نقشه عکس و سایر مشخصات گرافیکی کالا که تشکیل دهنده طرح صنعتی هستند و ذکر نوع فرآورده هایی که طرح صنعتی برای آن ها استفاده می شود خواهد بود . اگر طرح صنعتی سه بعدی باشد ، اداره مالکیت صنعتی می تواند نمونه واقعی یا ماکتی از آن را نیز به همراه اظهار نامه درخواست نماید . اظهار نامه مشمول هزینه مقرر برای تسلیم آن خواهد بود.

 

 

 

اظهار نامه باید در بر دارنده مشخصات طرح باشد و در موارد ی که متقاضی همان طرح نیست ، اظهار نامه باید به همراه مدارکی باشد که ذی حق بودن متقاضی را برای ثبت طرح صنعتی ثابت نماید.

 

 

 

ماده ۲۳- مفاد مواد ۵و۹ و بند (ج) مواد ۱۱و۱۵ این قانون در خصوص طرح های صنعتی نیز قابل اعمال است.

 

 

 

ماده ۲۴- دو یا چند طح صنعتی را می توان دریک اظهارنامه قید و تسلیم نمود ، مشروط بر آن که مربوط به یک طبقه بندی بین المللی و یا مربوط به یک مجموعه یا ترکیبی از اجزاء باشد.

 

 

 

ماده ۲۵- ممکن است ضمن اظهار نامه درخواست شود که انتشار آگهی ثبت طرح صنعتی از تاریخ تسلیم اظهار نامه حداکثر تا دوازده ماه و یا اگر ادعای حق تقدم شده است از تاریخ حق تقدم به تاخیر افتد.

 

 

 

ماده ۲۶- متقاضی می تواند تا زمانی که اظهار نامه در جریان بررسی است آن را مسترد نماید.

 

 

 

ماده ۲۷- بررسی ثبت و انتشار آگهی طرح صنعتی به ترتیب زیر خواهد بود :

 

 

 

الف- تاریخ اظهار نامه همان تاریخ تسلیم آن به اداره مالکیت صنعتی است ، مشروط بر این که در زمان تسلیم اظهارنامه حائز کل اطلاعاتی باشد که شناسایی متقاضی و همچنین نمایش گرافیکی کالا متضمن طرح صنعتی را میسر سازد.

 

 

 

ب-اداره مالکیت پس از وصول اظهارنامه ، آنرا از نظر مطابقت با مفاد ماده ۲۲ و نیز این که طرح مذکور طبق مقررات مندرح در ماده ۲۰ و بند (و) ماده ۴ و مقررات مربوط می باشد بررسی می کند.

 

 

 

ج- در صورتی که اداره مالکیت صنعتی تشخیص دهد شرایط موضوع بند (ب) این ماده رعایت شده است طرح صنعتی را ثبت و آگهی مربوط را منتشر و گواهی ثبت آن را به نام متقاضی صادر می نماید و در غیر این صورت اظهارنامه را مردود اعلام می کند.

 

 

 

د- هر گاه درخواستی طبق ماده ۲۵ ارائه شده باشد ، پس از ثبت طرح صنعتی نمونه طرح و مفاد اظهار نامه منتشر نمی شود . در این صورت اداره مالکیت صنعتی یک آگهی حاوی تاخیر انتشار طرح صنعتی مذکور و اطلاعات مربوط به هویت مالک طرح ثبت شده و تاریخ تسلیم اظهار نامه و مدت تاخیر مورد درخواست و سایر امور ضروری را منتشر می کند . پس از انقضای مدت تاخیر درخواست شده اداره مالکیت صنعتی آگهی طرح صنعتی ثبت شده را منتشر خواهد کرد . رسیدگی به دعوی راجع به یک طرح صنعتی ثبت شده در مدت تاخیر انتشار آگهی مشروط به آن است که اطلاعات مندرج در دفاتر ثبت و اطلاعات مربوط به پرونده اظهار نامه به شخصی که علیه اودعوی اقامه می شود به طور کتبی ابلاغ شده باشد.

 

 

 

ماده ۲۸- حقوق ناشی از ثبت طرح صنعتی مدت اعتبار و تمدید آن به شرح زیر است :

 

 

 

الف- بهره برداری از هر طرح صنعتی که در ایران ثبت شده باشد ، توسط اشخاص ، مشروط به موافقت مالک آن است.

 

 

 

ب- بهره برداری از یک طرح صنعتی ثبت شده عبارت است از : ساخت ، فروش و وارد کردن اقلام حاوی آن طرح صنعتی.

 

 

 

ج- مالک طرح صنعتی ثبت شده می تواند علیه شخصی که بدون موافقت او افعال مذکور در بند (ب) این ماده را انجام دهد یا مرتکب عملی شود که عادتا موجبات تجاوز آینده را فراهم آورد، در دادگاه اقامه دعوی نماید.

 

 

 

د-مدت اعتبار طرح صنعتی پنج سال از تاریخ تسلیم اظهار نامه ثبت آن خواهد بود. این مدت را می توان برای دو دوره پنج ساله متوالی دیگر پس از پرداخت هزینه مربوط تمدید نمود . پس از انقضای هر دوره که از پایان دوره شروع می شود یک مهلت شش ماهه برا ی پرداخت هزینه تمدید گردیده و همچنین جریمه تاخیر در نظر گرفته خواهدشد.

 

 

 

ماده ۲۹-هر ذینفع می تواند از دادگاه ابطال ثبت طرح صنعتی را درخواست نماید. در این صورت باید ثابت کند که یکی از شرایط مندرج در موارد ۲۰و۲۱ رعایت نشده است  و یا کسی که طرح صنعتی به نام وی ثبت شده پدید آورنده آن طرح یا قائم مقام قانونی او نیست . مفاد قسمت اخیر ماده ۱۸ در این خصوص نیز اعمال می شود.

 

 

 

مجموعه ثبت کریم خان با در اختیار داشتن وکلای مجرب آمادگی دارد طرح صنعتی شما را در اسرع وقت به ثبت برساند.

تعداد بازدید از این مطلب: 851
بازدید : 851
zohre
14:8
شنبه 6 آبان 1396

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تعاونی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.شرکت تعاونی (Co-operative) مشارکتی است که عده‌ای از افرادی که هم‌صنف یا تناسبی مشابه دارند مثلا همسایه، دوست، خویشاوند یا همشهری هستند برای دستیابی به منافع مشترک گردهم می‌آیند و در حقیقت بهم کمک می‌کنند و برای تهیه مسکن یا خرید مایحتاج یا کسب اعتبار و وام تعاونی درست می‌کنند، سرمایه معینی را درمیان می‌گذارند و دسته‌جمعی مشکل را حل مینمایند. در واقع اعضای شرکت در کنار یکدیگر، جمعیتی کوچک را پدید می‌آورند که بعنوان مثال در تهیه کالاهای مورد نیاز اعضا، با جمع‌آوری پول جزئی که هر عضو می‌پردازد کالای مورد احتیاج اعضا را از دست اول خریداری و به همان قیمت تمام شده یا سود خیلی جزئی به اعضا می‌فروشد و به ین طریق واسطه‌های غیر ضروری در کسب و تجارت و صاحبان این گونه مشاغل کاذب حذف می‌گردند.

 

 

 

در شرکت تعاونی ممکن است اعضا دارای سرمایه و سهم یکسان از سود نداشته باشند اما هرعضو بدون توجه به درصد سهامش، یک رای دارد و نسبت سهام به رای وجود ندارد. درواقع تعاونی، متکی به اعضاء است نه به سرمایه.

 

 

 

اگر مایل به ثبت شرکت تعاونی هستید کافیست با ثبت کریم خان تماس بگیرید تا در اسرع وقت به مقصود خود برسید.

 

 

 

انواع شرکت تعاونی از لحاظ نوع فعالیت

 

 

 

۱- شرکت تعاونی تولیدی: شرکتی است که به منظور اشتغال در امور مربوط به کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت، معدن، عمران شهری، روستائی، عشایری و نظایر اینها فعالیت می‌نماید و مجموعاَ یک واحد تولیدی را در آن اداره می‌نمایند.

 

 

 

۲- شرکت تعاونی توزیعی: شرکتی است که در امور مربوط به تهیه و توزیع کالا، مسکن، خدمات و سایر نیازمندیهای اعضاء فعالیت می‌نماید. آن دسته از شرکتهای تعاونی که فعالیت آنان تواماَ تولیدی و توزیعی باشد را شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی نامند.

 

 

 

شرکت‌های تعاونی تولیدی مانند دامداران،کشاورزان، پرورش دهندگان زنبور عسل یا صاحبان صنایع و هر گروهی دیگر که در رده تولیدی نام برده شده‌اند، در صورت تشکیل تعاونی برای تامین نیازهای خود از نوع تعاونیهای توزیعی (تامین کننده نیازتولید کنندگان) محسوب می‌شوند.

 

 

 

انواع شرکت تعاونی از لحاظ نوع عضویت

 

 

 

۱ – شرکت تعاونی عام: شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد می‌باشد، تعداد اعضاء در این تعاونیها حداقل ۵۰۰ نفر و براساس نوع تعاونی که وزارت تعاون تعیین کرده مشخص می‌شود.

 

 

 

۲ – شرکت تعاونی خاص : شرکتی است که عضویت درآن برای گروهی خاص مانند کارگران، دانشجویان، کشاورزان، زنان، پزشکان، وکلای دادگستری، اعضاء هر صنف و مشاغل خاص و نظایر اینها با رعایت شرایط آزاد تعیین می‌شود.

 

 

 

انواع و اقسام شرکت تعاونی در ایران برحسب گرایش:

 

 

 

کشاورزی

 

 

 

صنعتی

 

 

 

معدنی

 

 

 

خدماتی

 

 

 

مسکن

 

 

 

فرش دستباف

 

 

 

تامین کننده نیاز تولید کنندگان

 

 

 

تامین کننده نیاز مصرف کنندگان

 

 

 

اعتبار

 

 

 

حمل و نقل

 

 

 

چند منظوره

 

 

 

منابع طبیعی

 

 

 

ضوابط عمومی

 

 

 

شرکت تعاونی حداقل با ۷ نفر عضو می‌تواند تاسیس شود که شرایط قانونی را برای عضویت در شرکتهای تعاونی داشته باشند. از جمله تابعیت ایرانی، نداشتن ممنوعیت قانونی و حجر، و در شرکتهای تعاونی مشابه عضو نباشد.

 

 

 

شرکت تعاونی توسط هیئت موسس تاسیس می‌شود و پس از آن از کسانی که شرایط عضو شدن را دارند دعوت می‌کند. هیات موسس پس از تهیه طرح و اساسنامه و دیگر مشخصات تعاونی اقدام به دریافت موافقت نامه تشکیل تعاونی از وزارت تعاون مینماید و پس از دریافت اجازه نامه ثبت شرکت تعاونی از وزارت تعاون، شرکت را ثبت مینماید، پس از آن پروانه تاسیس شرکت تعاونی بوسیله وزارت تعاون صادر می‌شود.

 

 

 

اعضا در جلسه مجمع عمومی عادی، اعضای هیئت مدیره و بازرس‌های شرکت تعاونی خود را انتخاب می‌کنند.

 

 

 

در شرکتهای تعاونی همه با هم برابرند و همه همکار یکدیگرند و از نظر نژاد، زبان، رنگ پوست، ملیت، شغل و غیره هیچکدام از اعضاء بردیگری برتری ندارند. همچنین رشته تعاون و رفاه در دانشگاه های کشور دانشجو می پذیرد.

 

 

 

متخصصین شرکت ثبت کریم خان همواره پاسخگوی شما هستند. با ما تماس بگیرید.

تعداد بازدید از این مطلب: 838
بازدید : 838
zohre
14:5
شنبه 6 آبان 1396

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با اخذ کارت بازرگانی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.مطابق ماده ۳ قانون صادرات و واردات هر شخص اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی برای صادرات و واردات خود نیاز به داشتن کارت بازرگانی دارند که این کارت از طریق اتاق بازرگانی با یکسری شرایط خاص اخذ خواهد شد. کارت بازرگانی به هر ۲ صورت حقیقی و حقوقی قابل اخذ می باشد به شرایط آن که کلیه شرایط برای هر دو شخص (حقیقی و حقوقی) مهیا باشد یعنی یک شخص می تواند هم به عنوان مدیرعامل یک شرکت بازرگانی اخذ کند و هم به عنوان یک شخص تاجر نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام نماید. کلیه افراد می توانند پس از گذراندن مراحل لازم (شرکت در کلاس های آموزش) و تکمیل مدارک در صورت داشتن شرایط لازم اقدام به اخذ کارت بازرگانی نمایند.

 

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد. براساس مقرراتی که در حال حاضر در درست اجراست اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یکسال می باشد و تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد.

 

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است جهت واردات کالا به کشور. مرجع صدور کارت بازرگانی درحال حاضر اتاق بازرگانی می باشد .عضویت در اتاق بازرگانی و امکان ثبت علامت تجاری غیرفارسی از دیگر مزایای داشتن کارت بازرگانی می باشد . مراحل تمدید کارت بازرگانی تاحدود زیادی همانند مراحل اخذ اولیه ی کارت بازرگانی می باشد. به این ترتیب که مدارکی چون حداقل مدرک دیپلم ، حداقل۲۳ سال سن، اجاره نامه ، مفاصاحساب دارایی، حسن اعتبار بانکی ، گواهی عدم سوء پیشینه و کارت پایان خدمت یا معافی مورد نیاز می باشد .

 

نکته مهم درخصوص تمدید این می باشد که علاوه برمدارک بالا نیاز به مفاصاحساب بیمه( درخصوص کارت های بازرگانی حقوقی )وپرداخت مالیات یک در هزار و سه در هزار کارکرد سال قبل می باشد .

 

یادآوری این نکته ضروری است که در هنگام تمدید کارت بازرگانی چنانچه کارت بازرگانی حقیقی باشددیگر نیاز به طی کلاس های آموزشی اتاق بازرگانی و شرکت در آزمون نیست و چنانچه کارت بازرگانی حقوقی بوده مدیرعامل شرکت هم تغییرنکرده باشد بازهم نیاز به گذراندن مجدد کلاس به هنگام تمدید کارت بازرگانی نیست. تنها زمانی در تمدید کارت بازرگانی نیاز به طی کردن دوره آموزشی است که مدیرعامل شرکت مربوطه تغییرکرده باشد .

 

شرایط صدور کارت بازرگانی

 

اشخاص حقیقی ایرانی

 

    داشتن حد اقل 21 سال تمام.

    برگ پایان خدمت نظام  و یا برگ معافیت برای آقایان.

    داشتن سه سال سابقه فعالیت های تجاری / تولیدی به تائید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی و یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع.

    داشتن محل کسب ( متناسب با رشته فعالیت ) اعم از ملکی/استیجاری.

    داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه های ثبتی.

    داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور.

 

اشخاص حقیقی غیرایرانی

 

    داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت.

    داشتن پروانه کار و اقامت معتبر.

 

 

 

كارت بازرگانی چه صورتی باطل می‌شود؟

 

متقاضی ابطال كارت بازرگانی با دست داشتن اصل كارت بازرگانی و یك برگ تقاضای ابطال به واحد ثبت نام دفتر بازرگانی مراجعه ومدارك مزبور ارائه شود و مسئول مربوطه نسبت به ثبت تقاضانامه و درج شماره روی آن مراتب را دفتر ثبت می نماید پس از ثبت به اتاق بازرگانی مراجعه و مدارك مذكور صفحات بعدی تهیه و تحویل گردد.

 

مدارك مورد نیاز جهت ابطال كارت بازرگانی (ویژه اشخاص حقوقی)

 

    تقاضای شركت 2 نسخه

    گواهی مفاصاحساب دارایی آخرین سال مالیاتی : اصل و كپی آن

    اظهارنامه ابطالی ثبت دفاتر تجارتی 2 نسخه اصل

    صورتجلسه مجمع عمومی برای شركتهای سهامی عام خاص تعاونی ها و صورتجلسه هیات مدیره برای سایر شركتها مبنی بر انحلال شركت

    تصویر روزنامه رسمی مبنی بر اعلام انحلال شركت

    اصل كارت بازرگانی و كپی صفحات اول و دوم

 

تعداد بازدید از این مطلب: 833
بازدید : 833
zohre
14:4
شنبه 6 آبان 1396

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت اختراع را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.مراحل و شرایط صدور کارت بازرگانی چیست چگونه میتوانم برند خود را ثبت کنم مراحل نقل و انتقال سهام چگونه است چگونه میتوانم یک شرکت ثبت کنم مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت چیست الزامات ثبت افزایش سرمایه در شرکتهای سهامی عام چیست

 

حقوق مالکیت فکری در برگیرنده آن دسته از حقوق قانونی و علایق مالکانه است که ناشی از فعالیت های ذهنی در حوزه های هنری،ادبی،علمی،صنعتی و غیره می باشد.این حقوق زمینه انتفاع مادی اثر یا خلاقیت،ارتقاء و اشاعه ی آن را برای صاحب اثر یا خلاقیت فراهم می نماید.

 

ماده 26 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات مقرر می دارد:"هر قسم اکتشاف یا اختراع جدید در شعبه مختلفه صنعتی به کاشف یا مخترع آن حق انحصاری می دهد که بر طبق شرایط و در مدت مقرر در این قانون از اکتشاف یا اختراع خود استفاده نماید مشروط بر اینکه اکتشاف یا اختراع مزبور مطابق مقررات این قانون در اداره ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشد.نوشته ای که در این مورد اداره ثبت اسناد تهران می دهد ورقه اختراع نامیده می شود".

 

كلیه مواردی كه در زمینه علوم و صنعت وكشاورزی در جهت بهبود وارتقای وضعیت زندگی آحاد جامعه بوده و جنبه تازگی دارد بعنوان اختراع قابل ثبت می باشد در مقابل آن بنا به دستور ماده ٢٨ قانون ثبت علائم و اختراعات برای نقشه های مالی تقاضای ثبت پذیرفته نمی باشد و همچنین قانونگذار جهت صیانت از حقوق مردم و خارج ساختن سلطه شخص یا اشخاص خاص بر امور دارویی و بهداشتی ممنوعیتی برای ثبت فورمولها و ترتیبات دوایی مقرر داشته وبرای دفاع از ارزشهای اجتماعی هر گونه اختراع یا هرگونه اختراع تكمیلی كه مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت و اخلاق حسنه اجتماع یا مخالف حفظ الصحه عمومی باشد و یا تضادی با مقررات شرع مقدس داشته باشد قابل ثبت ندانسته است. بعنوان مثال اگر شخصی وسیله ای اختراع نموده كه با استفاده از آن در سرقت از منازل مردم تسریع وتسهیل شود قاعده چنین اختراعی كه مخالف نظم عمومی جامعه می باشد قابلیت ثبت نخواهد داشت.

 

برای آنکه صاحب اختراع جامعه را از استفاده از اختراع خود محروم نسازد در اغلب کشورها اعتبار ورقه اختراع را موکول به این نموده اند که مخترع آن را مورد استفاده قرار دهد،ولی چون ممکن است اختراع از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد اغلب قوانین مخترع را موظف نموده اند که هر چند سال به چند سال استفاده از اختراع خود را به دیگران عرضه کند تا اشخاص دیگری که قادر به استفاده از اختراع مزبور باشند بتوانند با مخترع وارد مذاکره شده و ترتیبی برای استفاده از آن بدهند،ولی عملاَ این موضوع جنبه تشریفاتی پیدا کرده و مخترعی که نخواهد اختراع خود را مورد استفاده قرار دهد شرایط سنگینی به داوطلبان پیشنهاد می کند که نتوانند آن را قبول کنند.

 

مدت اعتبار ورقه اختراع در ایران بر حسب تقاضای مخترع پنج یا ده یا پانزده یا منتهی بیست سال خواهد بود و در موقع دریافت اظهارنامه ثبت اختراع اداره ثبت حق الثبتی طبق تعرفه مقرر و مبالغی برای هزینه تهیه اظهارنامه و آگهی های مربوطه اخذ می نماید. اعتبار ورقه اختراع بعد از ثبت در صورتی محفوظ می ماند که صاحب اختراع هر ساله مبلغی برای ادامه اعتبار آن پرداخت نماید و چنانچه در پرداخت اقساط مزبور بیش از سه ماه تعلل شود اعتبار ورقه اختراع از بین خواهد رفت و هرکس خواهد توانست آن اختراع را مورد استفاده قرار دهد.

 

ماده 27 قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات مقرر می دارد:هر کس مدعی یکی از امور ذیل باشد می تواند تقاضای ثبت نماید:

 

    ابداع هر محصول صنعتی جدید

    کشف هر وسیله جدید یا اعمال وسایل موجوده به طریق جدید برای تحصیل یک نتیجه یا محصول صنعتی یا فلاحتی

 

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع

 

    اظهارنامه اختراع به فرم مخصوص بوده و جزئ اوراق بهادار می باشد متقاضی بایستی از واحد فروش اوراق بهادار مستقر در اداره كل ثبت شركتها تهیه و مانند فرم نمونه صفحات بعدی نسبت به تكمیل و امضای آن اقدام نماید.

    توصیف مشروح اختراع یا وسیله جدیدی كه بررسی آن تقاضا می شود ٣ نسخه اختراع مورد ادعای مخترع باید بطور كامل شرح داده شود در شرح اختراع باید تمام جنبه های اختراع ادعایی بطور وضوح بیان گردد توصیه می شود در تهیه شرح توصیف اختراع از كاغذهای آ ٤ استفاده گردد.

    نقشه های اختراع ٣ نسخه نقشه كامل اختراع باید با مركب و از روی مقیاس متری تهیه و ذیل نقشه ها توسط متقاضی یا وكیل او امضا و مهر شود وفق ماده ٢٧ آیین نامه اجرایی قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات نقشه ها و توصیف مشروح اختراع در روی كاغذی كه ٣٤ سانتی متر طول و ٢٢ سانتی متر عرض داشته باشد رسم گردد و همچنین برایا نجام امر مذكور فقط از یك روی كاغذ استفاده شود.

    در صورتی كه تقاضانامه توسط وكیل متقاضی تسلیم اداره مالیكت صنعتی شود اصل وكالت نامه یا رونوشت یا فتوكپی برابر اصل شده بایستی ضمیمه اظهارنامه گردد.

    در صورتی كه تقاضای ثبت اختراع از طرف شركت ثبت شده بعمل آمده باشد یك برگ روزنامه رسمی دال بر مدیریت شركت بایستی به ضمیمه مدارك تسلیم اداره مالكیت صنعتی شود.

    فتوكپی شناسنامه مخترع یا مخترعین

    قبض رسید بانكی حق الثبت اظهارنامه تقاضای ثبت اختراع

 

تعداد بازدید از این مطلب: 866
بازدید : 866
zohre
13:59
شنبه 6 آبان 1396

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت در مناطق آزاد را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.بنا به تعاریف بین المللی، منطقه آزاد محدوده ی حراست شده ی بندری و غیر بندری است که از شمول برخی مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی ،بخشودگی سود و عوارض گمرکی و عدم وجود تشریفات زاید ارزی و اداری و همچنین سهولت و تسریع فرایندهای واردات و صادرات با جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.

 

ماده ی 5 مصوبه ی مزبور مقرر می دارد: انواع شرکت ها و موسسات غیر تجاری مذکور در قانون تجارت و سایر قوانین ایران می توانند در واحد ثبتی منطقه به ثبت برسند، مشروط بر آنکه موضوع فعالیت آن ها قانونی باشد.در هر حال تاسیس و فعالیت شرکت ها تحت قوانین موضوعه امکان پذیر است.  ثبت شعبه یا نمایندگی اشخاص حقوقی خارجی نیز در اداره ثبت شرکت و مالکیت صنعتی و معنوی سازمان های مناطق آزاد امکان پذیر می باشد.

 

ثبت شرکت در منطقه آزاد منطقه آزاد محدوده حراست شده بندری و غیربندری است که از شمول برخی از مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیتهای مالیاتی، بخشودگی سود و عوارض گمرکی، عدم وجود تشریفات زاید ارزی، اداری و مقررات دست و پاگیر و همچنین سهولت و تسریع در فرآیندهای صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری به توسعه سرزمین اصلی کمک مینماید.

 

ایران 8 منطقه آزاد تجاری صنعتی دارد

 

     چابهار

    قشم

    کیش

    اروند

    انزلی

    سلفچگان

    ارس

    ماکو

 

مزایای ثبت شرکت در مناطق آزاد

 

    معافیت مالیاتی 20 ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی

    ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید

    100% مالکیت خارجی

    تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاری خارجی

    عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران با سایر کشورها

    خدمات پولی و بانکی انعطاف پذیر

    خدمات گسترده بانکی و بیمه ای (دولتی/خصوصی)

    انجام معاملات ارزی آسان

    فعالیت «بورس اوراق بهادار» و «بورس نفت و محصولات پتروشیمی»

    معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی

    ثبت سهل و آسان شرکتها، موسسات صنعتی، موسسات فرهنگی و مالکیت معنوی

    تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا

    مقررات آسان برای ورود کالاهای مجاز

 

تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری

 

برخی از مهم ترین تفاوت های مناطق آزاد و ویژه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

 

معافیت مالیاتی به مدت 15 سال در مناطق آزاد وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور است. خرده فروشی کالا در مناقط ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است لیکن در مناطق آزاد خرده فروشی برای اتباع خارجی و داخلی امکان پذیر می باشد مقررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه براساس ضوابط داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص مناطق می باشد ولی در مناطق ویژه اقتصادی تابع مقررات داخل کشور است.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 814
بازدید : 814
zohre
13:56
شنبه 6 آبان 1396

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.شرکت سهامی خاص ، شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام،محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است.  در حقوق ایران،شرکت سهامی خاص مانند شرکت سهامی عام ، ابتدا تاسیس می شود و سپس به ثبت می رسد.اگر بخواهیم تشریفات شرکت سهامی خاص را نسبت به شرکت سهامی عام خلاصه کنیم باید بگوییم در مورد شرکت سهامی خاص،اولاَ تشریفات پذیره نویسی وجود ندارد،ثانیاَ ورقه تعهد وجود ندارد،ثالثاَ تشکیل مجمع عمومی موسس لازم نیست.شرکت سهامی خاص بلافاصله پس از انجام دادن اقدامات اولیه(1-امضای اساسنامه 2- تعهد سرمایه 3- انتخاب مدیران و بازرسان) به وسیله موسسان تشکیل می شود؛یعنی امضای اساسنامه،تعهد کلیه سهام و پرداخت مبالغ نقدی لازم،انتخاب مدیران و بازرسان و قبول سمت کتبی آنان.

 

شرکت های سهامی باید دارای اساسنامه باشند.برابر ماده 8 لایحه اصلاحی 1348/12/24 اساسنامه باید شامل این نکات باشد:

 

    نام شرکت

    موضوع شرکت بطور صریح و منجز

    مدت شرکت

    مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن در صورتیکه تاسیس شعبه مورد نظر باشد

    تعداد سهام بی نام و با نام و مبلغ اسمی آن ها و هر گاه ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد

    تعیین تعداد خصوصیات و امتیازات اینگونه سهام

    تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه مطالبه بقیه اسمی هر سهم و مدتی که باید مطالبه شود که البته این مدت بیش از 5 سال نمی باشد.

 

نحوه انتقال سهام بانام

 

    طریقه تبدیل سهام بانام به سهام بی نام و بالعکس

    در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه،ذکر شرایط و ترتیب آن ها

    شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه

    مواقع و ترتیب دعوت مجامع

    مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره آن ها

    تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت و نحوه تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت نموده و یا استعفا می کنند یا به جهات قانونی محجور معزول و یا ممنوع می گردند

    تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران

    تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بپردازند،قید اینکه شرکت دارای چند نفر بازرس خواهد بود و نحوه انتخاب و مدت ماموریت آن ها

    تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و مجمع عمومی سالانه

 

اطلاعات کلی در خصوص شرکت های سهامی خاص :

 

    حداقل سرمایه شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال است.

    تعداد مدیران حداقل سه نفر است.

    تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد.

    در شرکت سهامی خاص اوراق قرضه قابل انتشار نیست.

    سهام شرکت سهامی خاص قابل عرضه در بورس نیست.

    انتقال سهام در شرکت سهامی خاص موکول به موافقت سایر شرکاست.

 

 

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت:

 

    تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص

    تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص

    ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

    فتوکپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین

     فتوکپی کارت ملی  برابر اصل شده  تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین

    در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی،شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده (در سربرگ شرکت)و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی

    در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی(اعم از حقیقی و حقوقی)

    ارائه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری برای کلیه اعضا ی هیات مدیره و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت(مراکز پلیس +10)

    ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه ی اعضای هیات مدیره،مدیر عامل و بازرسان شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد.در زیر همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است.

    ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیر عامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیر عامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند .در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوءپیشنه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیر عامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد.در زیر همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است.

    ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه

    ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه

    ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت

 

 

نحوه مراحل ثبت شرکت سهامی خاص :

 

    تماس با با مشاورین وکلای ثبت شرکت کریم خان

    اعزام وکیل متخصص به محل شما (رایگان) .

    امضاء قرارداد .

    تکمیل مدارک .

    ثبت نام در سایت و پذیرش اولیه .

    تعیین نام و امضاء اوراق مربوطه .

    انجام اموراداری در ثبت شرکت ها و گرفتن شماره ثبت توسط وکیل پایه یک .(حداقل 30 روزکاری ).

    اتمام کار و تحویل مدارک در موسسه به کارفرما.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 818
بازدید : 818
zohre
13:54
شنبه 6 آبان 1396

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت سهامی عام را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.برای انجام پروژه های بزرگ عمرانی صنعتی كشاورزی وجود شركتهای بزرگ لازم و ضروری است در اینگونه شركتها سرمایه های اندك در قالب سهام به عمومی مردم واگذار می شود موسسین یا مدیران با اداره شركت سرمایه حاصله را در جریان گردش صحیح اقتصادی قرار می دهند و در اثر این عمل دو منفعت حاصل می گردد در مرحله اول سودی از سرمایه گذاری یا انجام فعالیت های عمرانی نصیب سهامدار می شود و در مرحله دوم رونق و آبادانی را برای كشور به ارمغان می آورد.

 

شركت سهامی عام نوع بخصوص ومنحصر بفرد شركت های بزرگ می باشد كه اجازه فروش سهام به عموم مردم را دارد و مردم می توانند در هنگام اعلام پذیره نویسی به شعب بانك اعلام شده مراجعه و ورقه تعهد سهم را امضا و وجوه معینه را به حساب شركت واریز نمایند. ذیلا توضیحات مختصری در خصوص این نوع شركت با استفاده از مفاد لایحه اصلاحی قانون تجارت بیان می گردد.

 

شرایط تاسیس شرکت سهامی عام

 

برای تاسیس شركت سهامی عام موسسین در بدو امر بایستی حداقل ٢٠% سرمایه را شخصا تعهد و لااقل ٣٥% از مبلغ تعهدی را در حسابی بنام شركت در شرف تاسیس نزدیكی از بانكها سپرده سپس اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شركت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام كه به امضای كلیه موسسین رسیده باشد به اداره ثبت شركتها تسلیم ورسید دریافت دارند چنانچه قسمتی از تعهد موسسین به صورت غیر نقد باشد باید عین آن یا مدارك مالكیت آن را در همان بانكی كه برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده تودیع و گواهی بانك را به ضمیمه اظهارنام و مدارك فوق الذكر به اداره ثبت شركتها تسلیم دارند. اداره ثبت شركتها بر اساس (ماده ١٠ ل.ا.ق.ت)پس از مطالعه اظهارنامه و ضمایم مربوطه و تطبیق مندرجات آن با قانون اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را صادر خواهد نمود و اعلامیه پذیره نویسی توسط موسسین در جراید آگهی و در بانكی كه تعهد سهام نزد آن بعمل آمده درمعرض دید علاقه مندان قرار می گیرد علاقه مندان به خرید سهام در ظرف مهلتی كه اعلام شده به بانك مراجعه و ورقه تعهد سهام را امضا و مبلغی كه باید نقدا پرداخت شود پرداخت ورسید دریافت خواهند داشت ورقه تعهد سهم در دو نسخه تنظیم و با قید تاریخ به امضای پذیره نویس یا قائم مقام قانونی وی خواهد رسید نسخه اول در بانك نگهداری و نسخه دوم با قید رسید وجه و مهر و امضای بانك به پذیره نویس تسلیم می شود و در صورتی كه ورقه تعهد سهم را شخص دیگر به جای پذیره نویس امضا نماید باید سمت و نشانی و هویت كامل خود را در ورقه قید نماید و مدارك مزبور ضمیمه ورقه تعهد سهم خواهد شد امضای ورقه سهم نشانه قبول اساسنامه شركت و تصمیمات مجامع عمومی صاحبان سهم خواهد بود پس ازا نقضای مهلت پذیره نویسی یا تمدید آن موسسین حداكثر در ظرف یكماه به تعهدات پذیره نویسان رسیدگی و پس از احراز تعهد صحیح سرمایه شركت كه اقلا ٣٥% آن پرداخت شده باشد مجمع عمومی موسس را دعوت خواهند نمود.

 

مجمع عمومی موسس پس از رسیدگی و احراز پذیره نویسی كلیه سهام شركت و پرداخت مبالغ لازم وارد شور شده و اساسنامه شركت را تصویب و اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شركت را انتخاب می نمایند و مدیران و بازرسان باید كتبا قبولی خود را اعلام و در این مرحله شركت تشكیل شده محسوب می گردد آنگاه اساسنامه مصوبه مجمع عمومی موسس به ضمیمه صورتجلسه مجمع و اعلامیه قبولی مدیران و بازرسان و صورتجلسه هیات مدیره و سایر مدارك مورد نیاز جهت ثبت به اداره ثبت شركتها تحویل گردد و چنانچه شركت تا شش ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه به ثبت نرسد به درخواست هر یك از موسسین با پذیره نویسان اداره ثبت شركتها گواهی نامه ای حاكی از عدم ثبت شركت صادر و به بانكی كه تعهد سهام و تادیه وجوه در آن بعمل آمده ارسال می دارد تا موسسین و پذیره نویسان به بانك مراجعه و تعهدنامه و وجوه پرداختی را مسترد دارند و هر گونه هزنیه كه برای تاسیس شركت پرداخت شده بعهده موسسین می باشد.

 

مدارك لازم جهت كسب اجازه پذیره نویسی شركت در شرف تاسیس سهام عام از مرجع ثبت شركتها

 

    دو نسخه طرح اظهارنامه شركت سهامی عام

    دو نسخه طرح اساسنامه شركت سهامی عام

    دو نسخه طرح اعلامیه پذیره نویسی

    گواهی بانكی مبنی بر واریز حداقل ٣٥% سرمایه تعهد شده توسط موسسین

    فتوكپی شناسنامه موسسین

    مدارك لازم جهت تاسیس شركت سهام عام

    دو نسخه اظهارنامه

 

توضیح: اینكه از طرح اساسنامه این مجلد می توان بعنوان اساسنامه استفاده نمود ودر این مرحله در ماده ٦ اساسنامه سرمایه ای كه در هنگام پذیره نویسی تعهد شده به اضافه ٢٠% سرمایه تعهد شده توسط موسسین قید گردد.

 

    دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین

    دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره ( تعداد مدیران حداقل پنج نفر میباشد)

    آگهی دعوت مجمع موسسین در روزنامه تعیین شده

    فتوكپی شناسنامه مدیران ( در مورد اشخاص حقوقی ارائه برگ نمایندگی الزامی است )

    گواهی بانكی مبنی بر واریز حداقل ٣٥% سرمایه شركت

    ارائه مجوز یا موافقت اصولی یا مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

    حداقل سرمایه مبلغ پنج میلیون ریال باشد.

    حداقل ٢٠% سرمایه تعیین شده توسط موسسین تعهد گردد و ٣٥% از میزان تعهد شده پرداخت گردد.

    اظهارنامه و طرح اساسنامه و طرح اعلامیه پذیره نویسی به امضای موسسین رسیده باشد.

    اخذ وارائه مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز

 

شیوه انتخاب مدیران

 

شركت سهامی عام و خاص بوسیله هیئت مدیره ای كه از بین سهامداران انتخاب شده و كلا یا بعضا قابل عزل می باشند. اداره می شود. موجب ماده 107 لایحه اصلاحی قانون تجارت مصوب 1347 سهامدار بودن اعضای هیئت مدیره الزامی است. اما نظر می رسد این الزام برای هیئت مدیره كه از مهم ترین اركان شركت و مغز متفكر و موتور محركه آن شمار می رود. منطقی نباشد. زیرا امروزه مدیریت صورت یك امر تخصصی درآمده و ثابت شده است كه اكثر صاحبان شركت ها مانند صنایع حمل و نقل و ... با همه علاقه و دلسوزی دیگر نمی توانند مدیری موفق باشند. بنابراین محروم كردن شركت ها از استفاده چنین افرادی لایق نوعی علم گریزی وعین ضرر است .هر چند درعمل برای جبران این نقیصه سهامداران قسمتی از سهام خود را فردی كه متخصص امر مدیریت است تملیك می كنند تا او واجد شرایط عضویت هیئت مدیره شود. اما موجب یك قرراداد از وی تعهد گرفته میشود كه پس از اتمام دوره مدیریت سهم مزبور را تملیك كننده مسترد دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 868
بازدید : 868
zohre
13:52
شنبه 6 آبان 1396

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.شرکت با مسئولیت محدود ساده‌ترین ومتداول ترین  نوع شرکت است که بین دو یا چند نفر به منظور  انجام کارهای بازرگانی  مانند  خرید و فروش ، فعالیت‌های خدماتی، ساختمانی و… در ابعاد کوچک تشکیل می‌شود. این نوع از شرکت‌ به این جهت با مسئولیت محدود نامیده می‌شود که برخلاف شرکت‌های تضامنی، مسئولیت هر یک از شرکاء در مورد قروض (بدهی‌ها) و تعهدات شرکت، محدود به آورده نقدی آنها در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند. به عبارت دیگر در صورتی که شرکت ورشکسته شود و نتواند جوابگوی طلبکاران و اشخاص ثالث  باشد تنها سرمایه‌ی شرکاء از بین می‌رود و طلبکاران نمی‌توانند باقیمانده‌ی مطالبات خود را از اموال  شخصی شرکای شرکت مطالبه کنند.

 

انتخاب نام برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

در نام شرکت با مسئولیت محدود باید عنوان (با مسئولیت محدود) درج شود در غیر اینصورت شرکت به عنوان شرکت تضامنی شناخته می‌شود و در برابر اشخاص ثالث تابع مقررات شرکت‌های تضامنی است. همچنین نام شرکت نباید در بردارنده‌ی اسم هیچ کدام از شرکا باشد زیرا شریکی که نام او در نام شرکت ذکر می شود، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت‌ تضامنی را دارد.

 

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

کمینه سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال (یکصد هزار تومان) می‌باشد و نیازبه تادیه تمام یا قسمتی از این مبلغ به حسابی در بانک نیست. سرمایه در شرکت با مسئولیت محدودتبدیل به سهم الشرکه می شود و سرمایه گذاران نیز شرکاءنامیده می شوند. سرمایه یک شرکت با توجه به موضوع و سطح فعالیت آن تعیین می‌گردد و در مسائلی همچون دریافت تسهیلات بانکی یا انعقاد قراردادها ، دریافت نمایندگی‌ها ، شرکت در مناقصات و مزایدات و… می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد. با این وجود برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود هیچگونه منع قانونی برای تعیین مقدار سرمایه شرکت وجود ندارد و می‌شود سرمایه را همان حداقل (یک میلیون ریال) در نظر گرفت. همچنین نقل و انتقال سهم الشرکه در این نوع از شرکت‌ها در یکی از دفاتر اسناد رسمی و یا با تنظیم صورتجلسه‌ی دو مرحله‌ای در اداره ثبت شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

 

شرایط شرکاء، هیئت مدیره و بازرسین برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

    شرکت با مسئولیت محدود حداقل ازدو نفر اعضا تشکیل می‌شود که سن قانونی حداقل یکی از شرکا باید بالای ۱۸ سال باشد.

    افراد زیر ۱۸ سال نمی‌توانند به عنوان مدیرعامل و یا عضو هیئت مدیره انتخاب شوند و تنها می‌توانند به عنوان شریک در شرکت حضور داشته باشند.

    اگر تعداد شرکاء بیش از ۱۲ نفر باشد، شرکت باید دارای هیئت نظار (ناظرین )بوده و هیات مزبور باید لااقل سالی یکبار مجمع عمومی شرکاء را تشکیل دهد.

    حداقل تعداد مدیران یک نفر می‌باشد و حداکثری برای تعداد اعضای هیئت‌مدیره پیش بینی نشده است. (بهتر است به جهت اخذ رای در تصمیم گیری ها و مشخص شدن رای اکثریت ، تعداد افرد هیئت‌مدیره فرد باشد)

    اعضاء هیئت‌مدیره نباید کارمند دولت باشند.

    اعضاء هیئت‌مدیره نباید دارای سابقه کیفری (سوء پیشینه) باشند.

    اعضاء هیئت‌مدیره برای مدت نامحدود مگر اینکه خلاف این امر در اساسنامه مقرر گردد.

    انتخاب بازرس یا بازرسین در شرکت با مسئولیت محدود کاملا اختیاریست!

 

 

 

اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود

 

ماده ١: نام ونوع شرکت: شرکت.............................. با مسئولیت محدود

ماده ٢: موضوع شرکت:...................

ماده ٣: مرکز اصلی شرکت:.......................

هیات مدیره می‌تواند تصویب نماید مرکز اصلی شرکت را به هرکجا که صلاح و مصلحت بداند منتقل و یا شعبی را تاسیس و صورتجلسه را جهت ثبت به اداره ثبت شرکتهای تقدیم نماید.

ماده ۴: سرمایه شرکت:..................

ماده ۵: مدت شرکت: از تاریخ ثبت به مدت نامحدود

ماده۶: تابعیت شرکت: تابعیت شرکت ایرانی است.

ماده ٧: هیچیک از شرکا حق انتقال سهم الشرکه خود را به غیر ندارند مگر با رضایت و و موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه شرکت که دارای اکثریت عددی نیز باشند و انتقال سهم الشرکه بعمل نخواهد آمد مگر به موجب سند رسمی

ماده ٨: مجمع عمومی عادی شرکت در ظرف مدت چهارماه اول هر سال پس از انقضای سال مالی شرکت تشکیل ولی ممکن است بنابه دعوت هر یک از اعضای هیات مدیره یا شرکا مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده تشکیل گردد.

ماده ٩: دعوت برای تشکیل مجامع عمومی توسط هر یک از اعضای هیات مدیره یا مدیرعامل و یا شرکا به وسیله دعوتنامه کتبی با درج آگهی در یکی از جراید کثیرالانتشار بعمل خواهد آمد. فاصله بین دعوت تاتشکیل مجمع حداقل ده روز و حداکثر ۴٠ روز خواهد بود.

ماده ١٠: در صورتی که کلیه شرکا در هر یک از جلسات مجامع عمومی حضور یابند رعایت ماده ٩ اساسنامه ضرورت نخواهد داشت.

ماده ١١: وظایف مجمع عمومی عادی یا عادی بطور فوق العاده بشرح زیر می‌باشد:

الف: استماع گزارش هیات مدیره در امور مالی و ترازنامه سالیانه شرکت و تصویب آن

ب: تصویب پیشنهاد سود قابل تقسیم از طرف هیات مدیره

ج: تعیین خط مشی آینده شرکت و تصویب آن

د: انتخاب هیات مدیره و در صورت لزوم بازرس

١٢- وظایف مجمع عمومی فوق العاده به قرار زیر است:

الف - تغییر اساسنامه یا الحاق یا حدف یک یا چند مواد اساسنامه

ب- تنظیم اساسنامه جدید یا تبدیل نوع شرکت

ج - افزایش یا تقلیل سرمایه شرکت

د- ورود شریک یا شرکای جدید به شرکت

ماده ١٣: تصمیمات شرکا در مجمع عمومی فوق العاده با موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه که اکثریت عددی دارند ودر مجمع عمومی عادی از بین شرکا و یا از خارج انتخاب می‌شوند.

ماده ۱۴: هیات مدیره شرکت مرکب از.............. نفر خواهند بود که در مجمع عمومی عادی از بین شرکا و یا از خارج انتخاب می‌شوند.

ماده ۱۵: هیات مدیره از بین خود یک نفر را به سمت رئیس هیات مدیره و یکنفر را به سمت مدیرعامل انتخاب و همچنین می‌تواند برای اعضای خود سمتهای دیگر تعیین نماید.

ماده ۱۶:.............. نماینده قانوی و تام الاختیار شرکت بوده و می‌تواند در کلیه امور مداخله و اقدام نماید مخصوصا در موارد زیر:

امور اداری از هر قبیل انجام تشریفات قانونی حفظ و تنظیم فهرست دارایی شرکت و تنظیم بودجه و تعیین پرداخت حقوق و انجام هزینه‌ها رسیدگی به محاسبات پیشنهاد سود قابل تقسیم سالیانه تهیه آیین نامه‌های داخلی اجرای تصمیمات مجامع عمومی ادای دیون و وصول مطالبات تاسیس شعب واگذاری و قبول نمایندگی انتخاب و انتصاب و استخدام متخصصن و کارمندان و کارگران عقد هر گونه پیمان با شرکت‌ها و بانک‌ها و ادارات و اشخاص خرید وفروش و اجاره اموال منقول و غیر منقول و ماشین آلات و بطور کلی وسایل مورد نیاز و همچنین معاملات بنام و حساب شرکت مشارکت با سایر شرکت‌ها و شخصیتهای حقیقی و حقوقی استقراض با رهن یا بدون رهن و تحصیل اعتبار و وام دادن و وام گرفتن از بانکا و اشخاص وشرکت‌ها و باز کردن حساب جاری و ثابت در بانک‌ها دریافت وجه از حسابهای شرکت صدور ظهرنویسی و پرداخت بروات و اسناد و سفته‌ها وهزینه‌ها مرافعات چه شرکت مدعی باشد و چه مدعی علیه در تمام مراحل با تمام اختیارات از رجوع به دادگاههای صالحه و ابتدایی و استیناف و دیوان کشور انتخاب وکیل و وکیل در توکیل دادن اختیارات لازمه بنامبرده و عزل آن قطع و فصل دعاوی با صلح وسازش اختیارات فوق جنبه محدودیت نداشته و هر تصمیمی را که هیات مدیره جهت پیشرفت شرکت اتخاذ نماید معتبر می‌باشد.

ماده ١٧: جلسات هیات مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می‌یابد و تصمیمات هیات مدیره با اکثریت آرا معتبر است.

ماده ١٨: دارندگان حق امضا در شرکت: دارندگان حق امضای اوراق و اسناد بهادار از قبیل چک سفته برات اسناد تعهدآور و قرارداد‌ها را هیات مدیره تعیین می‌کند.

ماده ١٩- هر یک از اعضا هیات مدیره می‌تواند تمام یا قسمتی از اختیارات و همچنین حق امضای خود را به هریک از شرکا برای هر مدت که صلاح بداند تفویض نماید و همچنین هیات مدیره می‌تواند تمامی یا قسمتی از اختیارات خود را به مدیرعامل تفویض کند.

ماده ٢٠- سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هرسال شروع و به آخر اسفند ماه‌‌‌ همان سال خاتمه می‌یابد به استثنای سال اول که ابتدای آن از تاریخ تاسیس شرکت است.

ماده ٢١: تقسیم سود از درآمد شرکت در پایان هر سال مالی هزینه‌های اداری حقوق کارکنان و مدیران استهلاکات مالیات و سایر عوارض دولتی کسر و پس از وضع صدی ده بابت ذخیره قانونی بقیه که سود ویژه است به نسبت سهم الشرکه بین شرکا تقسیم خواهد شد.

ماده ٢٢: فوت یا محجوریت هر یک از شرکا باعث انحلال شرکت نخواهد شد و وارث یا وراث شریک متوفی ویا ولی محجور می‌تواند به مشارکت خود ادامه دهندد در غیر این صورت بایستی سهم الشرکه خود را پس از انجام تشریفات قانونی دریافت ویا به شرکت دیگری منتقل و از شرکت خارج شوند.

ماده ٢٣: انحلال شرکت: مطابق ماده ١١۴ قانون تجارت منحل خواهد شد.

ماده ۲۴: در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده شرکا رای به انحلال شرکت دهد یک نفر از بین شرکا و یا از خارج از شرکت به سمت مدیرتصفیه تعیین خواهد شد وظایف مدیر تصفیه طبق قانون تجارت می‌باشد.

ماده ۲۵: اختلافات حاصله بین شرکای شرکت از طریق حکمیت و داوری حل و فصل خواهد شد.

ماده ۲۶: در سایر موضوعاتی که در این اساسنامه قید نشده است مطابق مقررات قانون تجارت ایران وسایر قوانین موضوعه عمل و رفتار خواهد گردید.

ماده ٢٧: این اساسنامه در ٢٧ ماده تنظیم و به امضای کلیه موسسین شرکت به اسامی ذیل رسید و تمام صفحات آن امضا شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 813
بازدید : 813


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود